Raptor Inventarieregister

Ett inventarieregister med utlåning / uthyrning och uppföljning

Raptor Inventarieregister med utlåning

Har din organisation koll på sina inventarier?

Vem har lånat vilka verktyg till vilket projekt, vilka datorer som står på ett visst våningsplan, eller hur många artiklar ett visst projekt har totalt, och under hur lång tid? Vem lånade vad?

Köper ni in för mycket utrustning? Eller får saker fötter?

Vad händer om det brinner, vet man egentligen vad som fanns i förrådet vid kontakt med försäkringsbolaget?

man inventerar färgglada lådor på lagret

Register för alla typer av objekt

Raptor InventarieRegister med utlåning är ett system för att hantera utplacering eller utlåning av inventarier och utrustning, som till exempel verktyg, maskiner, datorer, laboratorieutrustning, fritidsutrustning, studiematerial eller annan litteratur, möbler, konst, sjukvårdsutrustning och mycket mer.

Vårt inventariesystem används av företag och organisationer som vill ha bättre kontroll på var utlånade objekt befinner sig, vem som lånat eller vilken plats en artikel har. Det finns också funktioner för inventering av objekt, och man kan hålla reda på värden och/eller hyreskostnad vid uthyrning. Du kan också skicka påminnelser med epost vid förfallna lån eller hyra enligt en förfallolista, och det finns funktioner för att summera lån och hyra per projekt eller kostnadsställe.

Raptor PC-programvara
Raptor Inventarieregister för Windows/PC

En komplett databas

Databasen håller reda på alla inventarier med tillhörande information, samt ett personregister över låntagare. Man kan också koppla bilder till objekten, lägga upp ett platsregister för eventuella lagerplatser, och projektregister. Dessutom håller systemet reda på utlåningshistorik och hantering av kasserade objekt.

Utlåning av artiklar sker inom alla brancher, från aktivitetsbanker där barn och unga kan låna skridskor och bandyklubbor, och verktygsförråd inom bygg, till kontor med utlåning av IT-utrustning och skolor där hela klasser snabbt och effektivt lånar studiematerial vid terminsstart. våra hållbara streckkodsetiketter tål de flesta miljöer och påfrestningar.

Handterminal med streckkodsimager eller laser

Registrering av händelser sker enkelt genom skanning av streckkoder med streckkodsläsare eller trådlös batchläsare. Från den trådlösa hanterminalen kan man registrera utlåning, återlämning, flytta inventarier mellan lokaler, platser eller hyllor, inventering av objekt, och gruppering av objekt (till exempel utlämning av hel verktygslåda med bara en streckkod, vid återlämning registreras varje verktygs streckkod för sig). Med en streckkodsläsare kan man enkelt lägga upp nya artiklar eller utföra kassationer, eller söka i rapporter direkt i programmet, eller göra direktutlåning.

Händelser och rapporter

Systemet håller reda på utlåningshistorik och aktuella listor på utlånade objekt. Det går att ändra information, beräknat återlämningsdatum, kommentarer och annan data direkt i listor och rapporter.

Det finns möjlighet till fritextsökning i rapporter, möjlighet till filtrering på datum, låntagare, kategori av inventarie, plats på lagret med mera, och sortering av data för att enkelt få en överblick och hitta just det du söker. Du ser enkelt vad som finns i lager, hur många objekt som finns på varje plats, vad som är utlånat och vem som har vilka inventarier just nu.

Välkommen att maila oss på invreg.web@streck se (eller kontakta oss på annat sätt) för mer information om hur vi bäst kan hjälpa er med era specifika behov!